Wednesday, September 29, 2010

Do Not Beat The Dongson Drum

Kalau seorang sahabat datang menceritakan sesuatu kepada kita, kemudian meminta kita merahsiakan cerita tu ( sebab dia sangat memerlukan seseorang untuk meluahkan rasa hatinya dan untuk meringankan beban emosinya ), adakah kita selepas itu secepat kilat mengangkat cable dan menyiarkan berita hangat macam yang CNN buat setiap pagi , petang ,siang , malam tu?

Semoga Allah beri ganjaran yang baik bagi yang memikul amanah. Jangan meluahkan rasa pada orang yang tak amanah, takut nanti secret yang sangat secret tu rupe-rupenye dah jadi open secret!

Kalau rahsia tu boleh memudaratkan orang lain, jangan tangguh lagi, repot aje pada polis! jangan lupa dah repot tu fotostat surat repot atau ambil nombor repot tu. Macam yang berlaku pada jiran saya, suaminya dah langgar lori yang tengah relaks tepi jalan. Habis rebeh sebelah kereta dia, lalu dia pergi repot polis untuk claim insuran. Tak taulah macam mana ceritanya, dia kena buat repot sekali lagi pada minggu yang berikutnya sebab pegawai yang bertugas pada minggu berikutnya tak tau nak cari mana repot yang dah dibuat pada minggu yang lepas tuh!

Huh! dah berbelit-belit pulak cerita repot kat balai polis ni!

No comments:

Fikir Sejenak...

  Bagaimana kalau tiba-tiba terjadi ....Iza zulzilatil ardhu zilzalaha...ketika kita berada di tingkat 44? Pernah tak kita terfikir? Dulu sa...