Friday, December 16, 2011

Learn From Gadaffi

The killing of Gadaffi should be a lesson to leaders - no matter how strong you are, if it's time to go , you've got to go. If you overstay, your own supporters will eventually be the ones responsible for your downfall. The reason is, they start giving you the wrong advice , like .... yes Mr President, we have all the ways and means to sweep the rebellion. Those people are from the street, there's no way they can even get near your palace. Al Jazeera , CNN and the like keep on airing the angry people of Libya day in and day out until Gadaffi is defeated .

I hope Tok Jib wouldn't be so trusting if his men tell him..... semua bagus DS, kita boleh menang majoriti besar kali ni! Ada ke orang berani nak beritau or rather adakah Tok Jib akan terima kalau ada orang beritau benda-benda yang tak berapa ok , yang patut diperbetulkan sana sini? Dapat ke Tok Jib dengar keluhan akar umbi dengan sebenar-benarnya ( bukan dari wakil-wakil mereka atau ketua-ketua bahagian yang entah boleh dipercayai atau tak laporan depa tuh!)

Akhir sekali beranikah Tok Jib membersihkan parlimen dari anai-anai, kerusi meja yang dah lama dan senget benget, bawah karpet tu vakum bersih-bersih , laci-laci meja dan dalam almari kena spray betul-betul, mana tahu ada kala jengking buat rumah kat situ!

Kita orang kat bawah ni dah lama sangat menunggu - semoga ada perubahan yang benar-benar berubah!

2 comments:

ngasobahseliman said...

Salam dear sis. Bukan kurang bijak pandai dan alim ulamak yang memberi nasihat pada para pemimpin kita. Cuma mereka masih belum mahu medengari. Ada pula pihak yang menghalang supaya tidak mendengari kerana masih banyak kepentingan diri yang belum dipenuhi semuanya.
Entahlah... Kita sama-sama doa Allah mengampuni kita semua. Seperti ikan. Kalau busuk di kepala, maka busuklah juga di bahagian badannya. Itu kenyataan. Semoga kita tidak menjadi dari sebahagian ikan itu.Doa kita seharian seperti yang dalam surah AlFatihah. Semoga kita menghayatinya.Amin.

Kerabu Jantung said...

Salam , Sis,
Tak sabar nak tunggu muka-muka baru yang lebih ceria, lebih berdedikasi untuk dibariskan dalam pru 13 nanti!

Zaman Kanak-Kanak.....5

  Bila balik Rompin ramai-ramai takde  program lain melainkan pagi nak makan apa, tengah hari makan kat mana, petang minum kat mana, malam m...