Thursday, July 12, 2012

Boss Oh Boss!


Kalau seorang bekas boss besar pergi majlis kenduri kahwin dan ternampak bekas staf tapi ex-staff buat selamba derk je, sama ada ex- staff tu kurang asam atau ex - boss tu tak berapa digemari. Ada jugak pegawai-pegawai masa bertugas bukan main lagi ampu boss, bila boss dah pencen, nampak boss dari jauh, depa dah kona ikut lain - tu lah, boss jangan percaya sangat si pengampu, baik percaya pada orang yang tak pandai  mengampu tapi pandai buat kerja. Angkat si pengampu, macam tulah jadinya, bila boss dah hilang kuasa  depa pun hilang di mata.

Orang yang kuat mengampu memang buruk perangainya dan akan buat apa saja hingga hajatnya tercapai. Kadang kala bawak mulut atau mereka cerita untuk menjatuhkan seseorang dan menaikkan nama sendiri...

Bos yang bengap tu pun kelabu mata - tak de dah nak siasat ke, mintak pendapat ramai ke - akhirnya  mengambil si pengampu sebagai orang penting dalam pejabat, persatuan , parti atau kabinet ......menyebabkan orang-orang yang ada potensi atau yang boleh buat kerja di ketepikan .

Rugi besarlah kalau orang yang tak layak dinaikkan.......


1 comment:

ain1914 said...

Memang rugi besar.... huhuhu