Friday, August 3, 2012

The Customer Is Always Right?


Or the customer is unreasonable?

Modem kena panah lagi!
Dah dapat modem baru tapi  internet sekejap timbul sekejap tenggelam -  sekejap SERVER NOT FOUND sekejap ok. Sampai beberapa hari dan beberapa kali buat report since 20th July .

 MADAM PENCEN DAH NAIK ANGIN!


Masa report tu macam macam soalan ditanya dan ada benda-benda yang kita kena buat - setiap kali soalan yang sama, buat benda yang sama :

Apa nama modem,
Boleh beritahu model modem tu
Boleh tutup moden 15 saat kemudian bukak balik,
Lampu nyala tak?
Boleh tarik wayar dari kotak kecil tu masukkan kat dinding (I pun tak tau dinding mana pulak yang boleh masukkan wayar . Bila I tanya masuk kat dinding ? dinding tak ada lubang selain plug -  dengar suara orang TM tu macam control marah/geram/sakit hati )
Boleh sambungkan wayar kuning dari modem tu ke komputer ( bukan ke wayar kuning tu dah tak pakai sebab modem dah WIRELESS!? )

 2 hari lepas, internet dah langsung tak berfungsi.

Buat report  kali ke 4,
Dah over ni!

Apa nama modem ?
I DON'T GIVE A DAMN ABOUT NAMA MODEM TU, TAPI  MEMANG ADA CHOP TM TERSENGKANG KAT ATAS TU.
Boleh tak tutupkan modem tu selama 15 ......
I DAH BUAT BANYAK KALI
Ada tak.....
WHATEVER YOUR QUESTION IS JAWAPANNYA TAKDE, SERVER NOT FOUND
Jadi puan tak nak buat test lagi?
JANGAN CAKAP FASAL TEST , I WANT THAT WRETCHED MODEM TO BE REPLACED RIGHT NOW!

Buat macam tak sekolah, bagi hilang sakit hati 

Rupa-rupanya  bila kontraktor yang supply modem kat TM tu datang dia kata kena tekan punat  reset tu beberapa kali dan beberapa lama, barulah internet berjalan seperti sedia kala .
Yes yer right! lepas tu tenggelam timbul lagi
Guess what? I've been pressing that tiny reset button every other hour...... ( bertambah sakit hati lagi )
Bo patut maa.....









3 comments:

Deru Ombak said...

Huk aloh..sabar KJ.. Sabar!!

** urut dada.

Next complaint you mintak je modem baru.

Susah2 grab je iPad satu.

ngasobahseliman said...

Salam Dear Sis. Benar kata deru Ombak tu. We deserve the luxary, tak?

Kerabu Jantung said...

Thanks D ombak and Sis Ngasobah - betul tu , dok pegi menyalak bukit, yak dapat pe'dah!

Hm...iPad eh? that's a good advice!