Tuesday, July 22, 2014

Penyelesaian Masalah......




...di Bulan Ramadhan...




                  

                                                        google search




Seorang suri rumah yang ada ramai anak akhirnya telah dapat jalan penyelesaian . Selama ini dia tidak dapat bersama-sama ke masjid mengikut suaminya bersolat Tarawih sebab, lepas berbuka puasa dia mengemas dapur dan membasuh pinggan mangkuk yang melambak-lambak macam dalam restoran.

Encik suami lepas je buka puasa solat Maghrib terus bersiap-siap nak pegi masjid. Anak-anak yang ramai tu macam-macam kerenah, ada yang lambat ada yang segera solat, ada yang masuk tandas berjam-jam. Ibu pulak mengemas dapur , hampir Isya' barulah bergegas pegi solat Maghrib!

Pada tahun ini dia bernekad nak pegi solat ke masjid ikut suami, tak jadi dok solat Tarawih sendirian setiap malam , ingin jugak berjemaah dan mendengar bacaan Imam . Akhirnya dia minta suaminya beli pinggan dan gelas kertas - kali ni semua orang makan dan minum dalam gelas kertas. Jangan lupa beli plastik sampah warna hitam -  lepas buka puasa masukkan pinggan dan gelas kertas ke dalamnya!

Dia pun happy bukan main lepas bukak puasa solat maghrib berjemaah dengan suami dan anak-anak, lepas tu ramai-ramai 1 van pegi masjid meraikan malam-malam Ramadhan.....




No comments: