Tuesday, August 4, 2015

Jangan Jadi Macam Ketam...


...ajar anak jalan serong!

Kalau ibu bapa tunjuk teladan yang buruk ia akan jadi ikutan sampai ke anak cucu,cicit,cuit....

Kalau sesuatu perbuatan itu salah janganlah gi dok kona lana nak ghoyak kat orang kata perbuatan tu betul , tak salah , tak apa , ok je!

Takut nanti tinggal Bahasa Melayu dengan baju Melayu je!




2 comments:

Anonymous said...

Pakai baju Melayu dgn kain lepas= bogel. Cakap jawa, melayu= melarikan sesuatu. Bila baju lari dn kain pun terlepas, habihlaaaah!

Kerabu Jantung said...


Semoga ada di antara kita yang berani kerana benar!

La ni ramai yang berani/pandai berhujah kerana salah....