Saturday, December 19, 2015

Ramai Dah Buat Keputusan



Bulan Disember ni banyak benar kenduri kahwin, pendek kata sembang politik pun makin kencang.
Ada orang kata kes 2.6b dan misadventures of 1MDB tu dah ok. Kata depa orang ramai dah boleh terima bahawa kes duit derma masuk akaun peribadi itu dihalalkan. 1 MDB pulak akan menjana keuntungan  tak lama lagi. Jadi jangan dok buat kepoh menuduh dan menyoal yang bukan2.....

Bagi yang tak menghalalkan perbuatan 2.6/1MDB mereka dah bercadang - cadang untuk beramai - ramai memangkah Pas! Ada juga yang tak nak memangkah terus dan yang lebih ekstrim lagi ada yang bercadang nak merosakkan kertas undi....sebaaab walaupun kes 2.6b tu dah di OK kan tapi kes rakyat belum ok lagi - beban kenaikan harga barang-barang dan perkhidmatan telah menghimpit kehidupan rakyat jelata.

 Ramai jugak yang sakit hati pada pemimpin bermulut cerobeh....
Bila sayur mahal disarankan rakyat makan kangkong
Bila ayam naik harga disarankan jangan makan ayam
Bila harga tol dinaikkan disarankan jangan guna jalan bertol ..
Bila dia dapat derma dia buat senyaaaaap je...

Bo patut meh!











No comments: