Tuesday, March 29, 2016

Harapkan Pagar....



......pagar makan padi!

Bukannya apa ...dokleh terima hok yang 2.6b masuk akaun sendiri...
Buat senyap je macam tikus jatuh ke beras, sorang pun dok tahu melainkan anak bini dia. Pendek kata kalu dia mati 7 ( 17? ) keturunan anak cucu dia makan tak habis....sebab akan jadi duit pesaka.

Mujur jugak citer ni tubik dalam suratkobar - baru pecah tembelang...
Lepas tu satu-satu ' bala' yang mendatang, gst, harga barang naik, duit turun nilai . Ada pulak pelan rasionalisasi@ pelan bayar hutang yang berbiliyon. Sapa yang berhutang dan bayar hutang pakai duit sapa?

Bukannya apa.......dokleh nok terima spesis pagar makan padi!

Jadi...adakah tuan-tuan, puan-puan, adik, kakok dah tandatangan Deklarasi Rakyat? Kalau belum fikir-fikir lah....

Saya dah!
Pendek kata kalau pintu yang rosak janganlah pulak dirobohkan rumah. Buang pintu tu, ganti pintu baru yang boleh menjaga keselamatan isi rumah!!





No comments: