Tuesday, April 26, 2016

Antelope Canyon



Salah satu gaung di Bryce Canyon yang terletak di Selatan Utah. Orang ramai tidak dibenarkan datang secara bersendirian ke Kawasan Taman Negara ini, kena mengikut tour yang khas.

Pintu masuk ke dalam gua Antelope Canyon di Arizona

Laluan dalam gua dengan tiang-tiang hasil dari hakisan angin dan air apabila berlaku flash flood.
Hujan yang datang tiba- tiba menyebabkan air terjun ke dalam gua membawa pasir dan batang pokok melalui gua dan menghakis dinding gua..



Pandangan atas gua , cahaya matahari masuk menerangi gua dengan cahaya yang berlainan...



...mengikut masa yang tertentu . Paling cantik ialah cahaya pada pukul 11 pagi ( gambar ini pada pukul 10 pagi )



Dinding gua yang berlorek-lorek hasil dari hakisan angin menjadikan ia seolah-olah seperti batu yang berlapis-lapis



Kenderaan begini yang digunakan untuk membawa pelancong ke Antelope Canyon



Pemandu pelancong menunjuk cara mengambil gambar dalam gua ie
- set chrome dan jangan gunakan flash pada hp sebab batu-batu gua itu berkristal yang akan mematikan flash hp menyebabkan gambar jadi colourless...err..whatever..I don't understand the technical side of it .



2 comments:

Unknown said...

Every time I pray, I certainly always ask that my website, can be like you have a website, cool.
Jantung Kemasukan Alkohol

ngasobahseliman said...

Masya Allah. Thank you for sharing.

Fikir Sejenak...

  Bagaimana kalau tiba-tiba terjadi ....Iza zulzilatil ardhu zilzalaha...ketika kita berada di tingkat 44? Pernah tak kita terfikir? Dulu sa...