Wednesday, June 29, 2016

Persiapan Selepas Raya


Sebelum kita menyambut Hari Raya marilah kita memikirkan sedikit tentang jika pemimpin utama kita tidak amanah siapakah yang bertanggung jawab membetulkannya....

Menteri Kabinet?
Susah nak minta tolong , walaupun mereka mewakili rakyat tapi mereka kena jaga kedudukan mereka sendiri...

Peguam Negara?
Susah jugak sebab dia kata 2.6b takde kes dan habis lembu - lembu telah dilepaskanya berkeliaran...

Gabenor Bank Negara?
Pencen dah....ganti Gabenor baru tak tau macam mana pulak...ada kes ke takde kes...macam takde kaitan je duit yang berbilyon-bilyon yang keluar masuk negara dengan BNM..

Ketua Polis Negara?
Entahlah..jaga ketua negara je kut?

MACC?
Mungkin tak terlibat dengan menyelesaikan skandal kewangan negara....agaknya..

Ketua Audit Negara?
Buat audit dah.....

Ulamak Dan Ahli Fatwa?
???????.....

Parti Pembangkang?
La ni dok tengah kuca lana...

Tok bomoh,tok penyadap, tok batin ,tok mudim?
Gila engkau.....dorang tu specialised dalam kerjaya masing-masing...tak sempat pun nak fikir hal negara atau rakyat..

La ni lagu mana? Kita yang ramai -ramai ni ada tak tanggung jawab nak membetulkan keadaan?
Kalau rasa-rasa macam ada....tanda tanganlah
Deklarasi Rakyat....demi kesejahteraan anak cucu cicit kita....
Melainkan kalau kita ni termasuk dalam golongan yang berharta sampai 7 keturunan makan tak habis......tak perlulah bersusah payah...








No comments: