Tuesday, August 30, 2016

Persidangan Tak Rasmi...


...di atas lambor selepas waktu Asar bersambung....

Anak aku nanti nak masuk kolej tak tau macam mana. Mana nak korek duit nak beli peralatan dan tambang menambang..

Eh, apa susah buat pinjaman PTPN...semua orang boleh pinjam!

Sebelum dapat duit tu kita kena keluar dulu duit sendiri, tu lah yang takdenya. Barang kemas pun ada lah satu dua sebesar janggut udang..

Dan macam- macam lagi masalah harian yang diluahkan di bawah pokok jambu golok tu....

Pendek kata janganlah kondem dorang yang dapat duit, beras, gula, kain batik, kain pelikat masa pilihan raya nanti. Apa saja bantuan yang dihulurkan mereka akan terima dengan gembira.
Cuma kena ajar mereka buat macam orang Pas di Kelantan masa tahun 80an dulu...demo bui kito ambik!

Pokoknya undi adalah rahsia!

Kalau nak kempen kat kampung saya jangan dok cerita fasal IMDB, pengaliran wang..SRC International..duit masuk sana masuk sini..putar sana putar sini. Pendek kata toksah ceritalah secara ilmiah dan teknikal nanti dorang tak faham dan tak boleh nak cerita balik kat anak bini kat rumah..


Lagi pulak apa ke bendanya Good Star Ltd, Aabar Investment,Tanore...don't know and don't care..lantak koranglah nak belasah duit sapa -masalah depa lagi besar nak beri makan anak bini pun siksa.

La ni kena cerita sesuatu yang boleh dikaitkan dengan kehidupan seharian mereka - duit 2.6b dan yang dah masuk dalam kantung MOI. Kita kat kampung hidup sungguh sederhana, tapi MOI anak beranak dan pengampu-pengampunya hidup mewah makan tak habis ke anak cucu, cicit, cuit hingga 7 keturunan..
Kemudian senaraikan apa barang yang Ahli keluarga MOI dan sahabat-sahabatnya dah beli , dah invest macam yang di kabor dalam surat kabor seluruh dunia melainkan surat kabor dalam negeri...

Tengoklah nanti Mek Senah Becok @ Kepoh pegi mengguugle macam nak rak dan gi pet pot pet pot kat kat sema orang dalam kampung!






No comments: