Sunday, August 28, 2016

Sampai Hati.....



Semasa balik kampung baru-baru ni saya tumpang sekaki perkumpulan wanita di atas lambor yang bersidang hampir setiap petang selepas Asar.

Biasalah mula-mula tu pakat-pakat buat lepat, si anu tu begitu orang ni pulak begini. Dah puas melepat baru tukar agenda lain...

Kalu pegi pasar bawak duit 50 ringgit tak cukup nak belanja. Ikan kembung berbelas ringgit sekilo, ikan tenggiri, ikan merah jauh sekali...harga dah lebih 30 ringgit ..Tak kira lagi kalu beras, minyak, gula dah habis...

Dulu kita kata ikan mahal baik makan ayam. Sekarang ni ayam pun mahal , macam mana?

Mana kita mampu nak belanja dapur lebih-lebih, setakat 20 ringgit sehari bolehlah. Tu pun makan ala kadar je..

Pemimpin negara tak nampak pun kesusahan kita...sampai hati dorang tu..pendek kata dorang dengan suku sakat dorang je yang senang lenang, kita yang di bawah ni dok susah memanjang..

Tu lah aku ghoyak doh jangan dok pangkah parti umno , tok jadi gapo...pot pet..pot pet....2.6beliung...pot pet 1MDB.......pot pet..pot..pet...pakat sokong belaka padahal doh heboh satu dunia...pot..pet.... doh nok sokong buat gapo lagi?..pot..pet..pot..pet..

Mek Senah Becok  mulalah berkempen ( dulu kini dan selamanya) jangan dok sokong puok demo tuh!

Jangan main dengan Mek Senoh, dia tahu serba serbi yang berlaku kat Kolumpor tu sebab anak dia dah ajar dia macam mana nak .....google!








2 comments:

ngasobahseliman said...

Best lah you Sis. Orang kampung dah banyak yang bijak cuma orang Kolumpor saje nak pekena depa. Nak senang depa saje. I doa yang benar akhirnya Allah tunjuk juga.

Kerabu Jantung said...

...dan kita doa juga orang yang bertanggung jawab menjalankan tugas dengan amanah.Jangan dok heboh rasuah juta2 , sedangkan yang beliyun2 pakat-pakat nak cover up!