Friday, February 3, 2017

Sembang Di Bawah Kemah...


....kenduri kahwin

Ramai anak-anak muda sahabat kedua mempelai yang hadir meraikan pengantin. Sambil makan depa tu sembang deghaih jugak...berlawan dengan makcik pakcik meja sebelah menyebelah...

Tajuk sembang sama je rupanya...tak lain tak bukan fasal moi. Yang membezakan golongan veteran dengan generasi " why " ialah mereka sembang pakai gadget - tunjuk gambar moi anak beranak pegi holiday , ada gambar holiday cruise yang controversial dulu ada jugak baca berita di talian dan macam- macam lagi.Kadang- kadang dok tunjuk sesuatu....engko tengok n%j&b ni.....muka selamba je..

Sementara pakcik makcik di sebelah menyebelah tu pulak dok geram bukan main berkobar-kobar semangat nak menumpaskan penerima derma 2.6b tu di peti undi!
Diharapkan puok demo yang muda-muda yang belum daftar mengundi pegi cepat- cepat daftar!!!

Demo sanggup ke 5 tahun lagi nak berketuakan biawak hidup yang dah pun kenyang anak beranak , suku sakat, sekutu sepakat - 7 keturunan pun makan tak habis!

Kalau PRU13 dulu mak bapak bergaduh dengan anak-anak sebab anak-anak pegi pangkah PR sedangkan mak bapak totok UMNO.

Kali ni apa kata mak bapak , tok nenek dan cucu cicit jangan dah undi ameno - sebabnya terbukti semua tak boleh diharap , tak amanah , tak jaga kepentingan rakyat , dok gi sokong ketua yang kleptokrat.....





No comments: