Tuesday, September 12, 2017

Habis Madu Sepah Di Buang



Ada orang suka makan, lepas makan tidur, bangun tidur cari lagi makanan untuk dimakan....
Irna bercerita sambil mencabut rumput.

Memang ada orang macam tu Irna, tambah kalau dah tua dan dah ingat- ingat lupa.....baru lepas makan dia kata belum makan lagi..

Tu lah makcik ni dah lari ke rumah saya sebab bergaduh dengan anak menantu!

Berapa hari dia duduk rumah kamu?

Dah  sebulan! Saya tengah stress sekarang dah sebulan tak balik- balik kat rumah anak dia

Jauh ke rumah anak dia?

Dekat je....anak buat tak peduli je...

Ye lah Irna orang tua sapa nak bela

Dia rasa macam buat menyusah je walau pun mak sendiri....Masa dulu dia yang jaga cucu- cucu semua tu, sekarang cucu dah besar....orang tak perlukan dia lagi..

Begitulah antara luahan perasaan Irna yang terpaksa membela mak orang sekampungnya dari tanah seberang. Asalnya makcik tu ambik upah jaga anak Irna kerana Irna bekerja di tiga buah rumah dalam satu Hari. Nampaknya macam melekat kat rumah dia pulak....



No comments: