Thursday, November 2, 2017

Adakah Kita Berada Di Persimpangan....


.......menuju ke arah entah bagaimana.....

Saya sangat terkejut bila diberitau pasar mini kawasan perumahan tempat saya tinggal akan ditutup. Perkara pertama yang terlintas difikiran saya.....alamak susahlah nanti nak kena pegi jauh nak dapatkan barang- barang dapur . Selama ini Pasar Mini Mega yang dipenuhi serba mak nenek barang-barang keperluan rumah yang kering mahu pun basah semua ada di situ!

Semua pakat heran mini market yang sangat laris tu tiba- tiba nak bungkus? Cashier yang peramah dan sentiasa ceria nampak murung.....tak taulah nak cari kerja kat mana.....Tokey dia pun dok termenung panjang....yang katanya tak tahan kena bayar gst up-front ( tak tau apa maksud dia, kena tanya ahli ekonomi )

Tapi saya lagi terkejut bila pergi ke Ampag Point dan dapat tahu 4 bulan lagi kedai yang supply linen dah nak tutup. Mereka tak jual kain dah...hanya nak maintain tailoring je! Kedai jahit tak perlu modal sebanyak mengimport kain ela! Rata-rata kedai di Ampang Point dah bertukar jadi kedai makan! Dah jadi macam food court laa ni.

Banyak butik dan lain-lain kedai yang jual pelbagai barangan dah tutup atau berpindah ke tempat lain....


Before I say goodbye to my favourite kain ela outlet, sempat jugak membeli 2 pasang kain ela yang menurut kata AJ the store manager...
Yang kotak- kotak ni cantik buat blouse. The brown one is very classic....
Ye lah AJ......


Kain ni boleh simpan untuk raya tahun depan.InsyaAllah semoga Allah panjangkan umur saya dan semoga Allah memakmur Malaysia....aamiin!!








No comments:

Fikir Sejenak...

  Bagaimana kalau tiba-tiba terjadi ....Iza zulzilatil ardhu zilzalaha...ketika kita berada di tingkat 44? Pernah tak kita terfikir? Dulu sa...