Sunday, December 30, 2018

Menggelabah Badak!


Tiba-tiba teringat kerongsang..ah..sudah..mana pegi kerongsang ni! Habis tempat cari tak jumpa.

Takkan T ambik kut, dia dah lama kerja dengan saya dan saya sangat yakin dia tak ambik. Nak tanya risau jugak takut dia terencat hati....

Punyalah lama simpan perasaan tiba - tiba suatu hari saya teringat balik tempat yang saya simpan dan alhmdulillah terjumpa semula kerongsang tu..

T pernah beritahu saya majikan yang satu lagi ( dia kerja 5 jam sehari di beberapa buah rumah ) selalu letak barang salah tempat, selalu tanya ada tak dia ambik barang yang hilang tu..

T kata kalau pekerja nak curi barang tuan rumah sorok macamana pun dorang boleh cari - cuma nak dengan tak nak je! Kalau tak kerana saya menanggung emak dan lima orang anak kat kampung dah lama saya berhenti keje!

Fuh! Mujur saya tak buat bengong gi tuduh T ada tak terambik kerongsang saya!Kalu tidak...menggelabah badak kita ni cari pembantu yang amanah...








No comments:

Zaman Kanak-Kanak.....5

  Bila balik Rompin ramai-ramai takde  program lain melainkan pagi nak makan apa, tengah hari makan kat mana, petang minum kat mana, malam m...