Showing posts with label Cerita merapu. Show all posts
Showing posts with label Cerita merapu. Show all posts

Wednesday, August 4, 2021

Kelas Atas Kelas Bawah

 

Prolitariat
Rakyat marhain..mudah tanam, campak ceruk mana pun boleh tumbuh..tak siram ok tak kisah kat dia pun ok..dia berbunga je...

                    Bourguois
Kluster kayangan, kena duduk dalam pasu, kena tempat teduh, hari-hari kena siram, sentiasa kena baja..pendek kata ada banyak songel lah sikit...
Jaga ekau, lepas ni kalau tak berbunga lagi den campak ekau dalam lori sampah..

Aloh lah dengan pokok bunga pun gi buat baloh..tu lah...lama sangat tak jumpa orang....terkurung dalam rumah akibat PKP....

Sunday, May 17, 2020

Potluck! Yang Cacamerba....


Kalau ada majlis makan- makan sesama keluarga atau sahabat- sahabat atau nak menziarah rumah sedara mara...sangat elok masing-masing bawa makanan...bagi tuan rumah happy sikit..

Sungguh cacamerba! Nasi putih dan lauk pauk - gulai nenas ikan kering, sambal tumis udang, ayam goreng berempah,  sambal belacan, mihun goreng ,quinoa dan salad...
takpe ramai je yang tukang makan..

BBQ ayam, kambing, udang, sotong dan lain - lain lagi yang matching dan tak matching..
Makan apa yang suka je..

Kek Harijadi bidan terjun! Tapi tak kisah semua enjoy the gathering.. 

One of those breakfast leftovers from Hari Raya ...

Makan cara cacamerba ni selalunya ia akan jadi terlalu banyak. Kalau tak habis boleh tapau bawak balik...
Kalau banyak lebih hari esok boleh bawak pegi ofis...boleh rasa sikit sorang..

Ada orang kata kena bincang dulu sapa yang nak bawak apa...
tapi tu skema sangat..biarlah sapa nak bawak apa...tapi yang berkaitan dengan ocassion...dan lepas tu boleh tukar- tukar menu...



Sunday, November 24, 2019

Kucing Pun Reti Bahasa.......


Tak tau kenapa akhir- akhir ni sangat banyak kucing merayau-rayau di kawasan rumah...tiap-tiap hari meninggalkan habuan kat kawasan kejiranan kami...

I cakap dengan kucing-kucing ni, datang kawasan rumah I boleh, tapi jangan berak merata- rata..

Haha! Dialog my jiran sama dengan my dialog....
Korang dok lepak dan tidur kat luar rumah ni boleh, tapi janganlah berak kat sini....

Kucing datang minum kat kolam...

Memang pun dorang ( haha! ) tu malam- malam tidur kat luar rumah....dah lama dah....
Minum boleh, tapi makan tak boleh..

Bukan apa, sekali bagi makan tiap2 hari dok tunggu depan pintu dapur kalau tak bagi makan panjat ikut tingkap selongkar dapur...

Bukannya apa, kalau setakat sekor dua tu tak jadi masalah tapi kucing cepat membiak, dengan sekejap masa saja ia akan beranak cucu...

Ia terjadi pada jiran saya yang lain, pada asalnya beri makan sebab kesian, sekarang dah ada berbelas - belas ekor hingga dah tak terkawal anak beranak, cucu cicit Madame Meow yang berbagai rupa, ada yang kuning, ada yang hitam, ada putih tompok hitam, ada belang hitam kuning dan lain-lagi depending on the colour of tok misai yang berkeliaran di kawasan kejiranan kami...adanya...











Saturday, November 16, 2019

Simpan Baju Buat Pekasam?


Kalau kita sayang baju, gi dok pakai lagi baju-baju lama sejak zaman Jepun dulu..kononnya sebab baju yang kita beli tu mahal weh..punya sayang walau pun dah ketat tetap disimpan kerana tak sanggup nak berpisah dengan baju- baju tuh!

Tapi sekarang dah kurus sikit, boleh pakai semula baju- baju lama yang kita pakai masa beranak satu dulu tu..( walaupun sekarang cucu dah sedozen! )

Baju memang padan dengan kita, tapi fesyen, corak dan cutting mungkin kurang sesuai..lagi pulak bentuk badan masa 30an dan 40an tak sama bila dah lebih dari 50an dan 60an. Pendek kata sepatutnya baju- baju tu dah lama masuk museum...

Kalau sayang badan macam mana?
Sayang badan kalu, baju yang dah masuk kotak atau masuk stor jangan diselongkar lagi. Kalau sayang sangat nak bagi kat orang, simpanlah buat pekasam! Takut nanti ada makhluk yang halus-halus bewarna putih yang duduk dalam tanah naik beramai- ramai datang buat kenduri dalam stor....






Sunday, September 22, 2019

Padah Minta Nasihat...


...dengan orang yang terlebih pengalaman...

Semasa berumur dalam lingkungan 30an seorang kawan telah mengadu pada mak menakannya fasal suaminya yang anak tunggal terlalu mendengar kata ibunya hingga sampai pada satu keadaan yang sangat genting dalam rumah tangganya...

Mak menakan dia beri nasihat pukulan maut baginya....
You are still young, kalau dah tertekan sangat, jangan tunggu lagi..pack your things and bunk off...

Bukannya nak suruh anak menakan tu sabar...

Kadang- kadang orae jate ni terlebih lemak, kat rumah, isteri dah masak, hidang...dia basuh tangan, makan dan bila habis makan biarkan pinggan atas meja..

Bila keluar makan kat food court pulak, isteri yang buat oder dan ambik makanan tu letak depan dia...sementara dia duduk riba tangan menunggu hidangan tiba...

Tu kalau pegi komplen kat makcik ke, mak sepupu ke...atau orang- orang pencen ke...mungkin dapat nasihat yang lagi tak munasabah...like..err...errr...
Engko dengan tak sengaja bagi tertumpah air kat dia...atau suruh dia pulak pegi ambik oder....

Pendek kata perkara- perkara kecik tu selesaikan sendiri je. Selesai dengan cara baik....Kalau tak selesai jugak , tanggunglah sendiri...
Laki engko kan?



Sunday, September 8, 2019

Jangan Bagi Doktor Naik Angin!




Selalunya makan pagi lebih kurang sama berat dengan makan tengahari, nasi lemak sambal ikan bilis, rendang segala mak nenek - ayam, daging, hati, limpa, paru atau mihun goreng/mi goreng/ kwaytiau goreng tambah telur goreng. Roti canai dengan segala kuah dal dan kari ikan, daging, kambing ...

Walaupun dah meninggalkan gaya hidup makan tak berinsuran, tapi sekali sekala, dua kali dua kala terbabas jugak...

Kali ni bawak bersabar sikit - makan lontong campur kimchi, minum kopi kosong bermaniskan kurma....Lontong yang sebungkus besar tu simpan separuh for lunch.

Maklumlah sebulan lagi nak kena check HbA1C - makan kena ada
toma'ninah sikit, takut doktor pulak naik darah tinggi sebab sakit hati patient tak control gula dalam darah.....

Kena jaga hati doktor yang berusaha bersungguh-sungguh supaya orang ramai jaga kesihatan..

Bila HbA1c kita turun sikit pun jadilah..they are very happy tapi kalau naik je...habis semua kena audit - terlebih makan apa , apa aktiviti setiap hari..kita ni pun
berjanjilah dengan doktor the next ambik darah I make sure gula tak naik. Doktor pun setuju, but see you in three months..

'Ala kulliy hal janganlah kita menganiaya diri sendiri...




Monday, August 19, 2019

MK - It's Musang King....


......not Michael Kors ya...

Mengingatkan saya beberapa tahun lalu seorang kawan yang sangat suka makan durian. Suatu hari kami terima berita dia telah masuk hospital.

Masa tu ramai yang tak kenal 'Musang King'- ia tidak dijual di merata-rata tempat tapi ada dijual di sesetengah pasaraya di sekitar Kuala Lumpur. Kawan kami ni sangat kerap membeli dan makan the King of Musang tuh...katanya sangat sedap dan lain dari yang lain.....

Mulai tahun 2018, Musang King menjadi terkenal dan banyak dijual di merata-rata tempat. Tapi pada tahun 2019 ni semakin popular dan semakin mahal harganya.Tapi kaki durian tetap mencarinya walau dimana saja ia dijual...

Berbalik pada kawan kami yang dah landing kat hospital dulu tu, rupa-rupanya hari- hari dia makan durian MK .  Tiba- tiba suatu hari kakinya terasa sangat berat untuk melangkah hingga dia kena bertongkat - nak naik tangga pun dah tak lepas....
Seterusnya percakapannya jadi slur dan bila tiba di hospital doktor kata dia kena mild stroke!

Begitulah tuan- tuan sekelian yang ahli makan durian - kena bersabar sikit kalau bertemu Musang King tuh! Jangan dok pegi attack left and right ..ingat sikit anak bini kat rumah....




Tuesday, July 2, 2019

First Time ' Grab ' ...


Tak pernah guna Grab service...
Bila hair dresser tempat saya pegi trim rambut beritahu kalau nak datang kedai dia kena datang hujung minggu sebab hari bekerja dia bawak Grab..

Saya pun sangat teruja, selama ni tak pandai pun nak ber Grab..Panjang sikit langkah...

Auntie sekarang senang, ada tukang potong rambut dan boleh dapat driver sekali hehe...komen Sina

Jadi bila seorang sahabat ajak lunch raya bersama seorang dua kawan lain di Shah Alam, saya dengan gembira mejawab 'aye'...
Kalau tidak selama ni kalau get together luar dari Gombak kena tumpang menumpang ( tak pandai bawak kereta keliling KL, Gombak - UIA, Gombak - Keramat, Gombak-Ampang boleh lah...)
Selama hari ni, dok pegi lunch kat KLCC, senang semua pakat naik lrt....which benefit me most sebab dari Stesyen Putra Gombak ke KLCC memakan masa hanya 15 minit!


Tuesday, May 28, 2019

An Emergency Stop!


We were on our way to our son's house in Cyber Jaya , suddenly my husband had the urge to urinate. It was such a long stretch of road and there was no place we could stop. Macam mana ni?

As we drove on there was a manmade lake on the left side of the road. The road was under repair and very few cars passing so I thought that was a suitable time for him to ease himself.

I knew very much that was a wrong thing to do in public places - but it was so urgent! We were prepared to face the authority and pay the fines if charged.

I couldn't look at him when he went to the lake - already I was feeling guilty about it.
What if somebody recorded the act and viral it? Khalas!

Well, if that happened I will defend him, giving his medical reasons to be considered ..

When he suddenly came back..

So fast?
No, I couldn't do it...

He said he felt better as soon as he loosened his belt and took off the seatbelt that put pressure on his loin and coming out of the car which was too cold for him ( for a person who has less than 2% body fats ). Worrying about getting viral lessen the urge to pee. Plus there was somebody resting near the lake...

So we had to wait until we reached the destination....


Wednesday, May 8, 2019

Rahsia Masakan


Mok Su Nab terkenal dengan masakannya yang sedap.Kalau sedara mara balik kampung pakat booking Mok Su Nab suruh masak makanan kegemaran mereka. Semua puji Mok Su, masak apa pun sedap.

Saya pernah juga tanya Mok Su resepi kari kepala ikan yang sangat popular mengalahkan kari mamak Penang. Mok Su beritahu awas-awas dan cara memasak pada saya. Pernah jugak dia panggil saya suruh tengok cara dia masak.Kita pun konfiden habih meter bila belajar masak rasa macam dah pandai doh.

Bila balik rumah saya pun cuba buat kari kepala ikan jenahak. Tapi bila dah masak rupa kari boleh tahan macam dah jadi, tapi bila makan jauh langit dari bumi rasanya..

Pada satu ketika Letchumi datang buat kerja part time cuci rumah dan gosok baju, saya mintak dia ajar buat kari ikan, sampai sekarang saya masak kari Indian style macam yang Letchumi ajar.

Bila dah tua begini saya tanya Mok Su sungguh-sungguh, apa rahsia masakan dia sedap sangat tuh...Mok Su tergelak besar..bodoh benar engko ni..bubuhlah sikit serbuk perasa barulah ada kick!

Mok Su!?? Bakpe tok ghoyak nyo dari dulu....
Engko orang muda-muda mana nak kisah fasal masak, kira makan nak sedap je..


Wednesday, March 27, 2019

Selamatkan Suami Dari.....


Dah lama tak jumpa, bila jumpa ramai-ramai mulalah keluar macam-macam cerita....

Ada yang cerita suaminya komplen kenapa dia dah lama tak buat bubur kacang. Dia bohong kat suaminya kata dia dah tak berapa boleh makan kacang takut sakit perut. Pada hal katanya kalau dia masak segala bubur- bubur tu suami dia akan makan dengan banyaknya, sedangkan paras gula dalam darah dok tahap red alert dah....

Ada pulak yang cerita kalau dia buat teh atau kopi kurang manis, suaminya akan pegi tambah gula kasi manis kaw kaw...

Ada suami yang sakit jantung tapi tak percaya kalau salah makan boleh bawa padah. Darah dah tinggi melambung tapi bila jumpa durian...tak hengat punya..lepas tu habis keluar peluh jantan dan baring terpukang mata kelip pok-kelip pok seharian sebab kepeningan..

Bila dengar cerita penyakit dan tak pantang makan , rupa-rupanya ada golongan lelaki yang paling bermasalah dan tak hiraukan kesihatan diri...

Wahai tok llaki...jaga - jaga sikit ye...mok mek dok comel lagi, kalu demo dok tubikmasuktubikmasuk spital -lamo-lamo mok mek bulih ko orang lain....




Monday, February 11, 2019

Belanja Tak Ingat Dunia


Dari kecik kebanyakan kita diajar oleh ibubapa kita supaya bersikap jujur....

Pada tahun 1980an dulu ramai orang gerun pada Badan Pencegah Rasuah ( BPR ).Semua pegawai kerajaan kena isi borang istihar harta...kita ni pun termenung- menung jugak nak isi borang - pembelian rumah ( dah kerajaan bagi loan ambiklah...),beli kereta ( mugo laki kerja di utara bandar bini kerja di selatan bandar....tak sejalan weh! ). Lain-lain ruangan semua kosong je....

Masa tu orang ramai digalakkan buat aduan pada BPR - kalau ada sesiapa yang dikenali berbelanja berlebih-lebih dari pendapatan. Gaji 3 ribu tapi berdaung naik BMW 7 Series, atau buat rumah banglo 4 tingkat...misalannya..

Ada pegawai BPR datang buat briefing apa yang dikatakan rasuah tu...guna kedudukan untuk mendapatkan sesuatu, memberi atau menerima hadiah yang berharga seperti dapat emas sebungkal ke ( contohnya ) atau beri suapan ( bawak pitih seguni gi hantar kat rumah penjawat-penjawat tertentu ). Itu lah yang saya ingat hingga kini...

Sejak masuk alaf baru ramai orang tak berapa gerun dah...ramai dok menunjukkan kekayaan, banyak kabel besar kabel kecik yang boleh ditarik, duit mudah- mudah je bertukar tangan ( macam dalam kasino )...

Ala kulliy hal kita harus jujur dengan diri sendiri...Mungkin orang tak nampak apa yang seseorang buat, tapi anak bini sendiri kenalah celik mata...kalau bapak tiba-tiba bawak balik jet pegi parking kat belakang rumah...janganlah anak beranak suku sakat tumpang gembira pulak.....
Sekurang- kurangnya tanyalah....demo ambik pitih mano gi beli jet nih?!!

Thursday, January 24, 2019

Makan Tak Habis




Sebelum ni bila orang sebut duit sejuta kita rasa habih te` doh banyaknya seolah-olah macam 7 keturunan tak habis makan..

Setelah skandal 2.6 billion ringgit terdedah, duit juta- juta malahan puluhan juta pun terasa ciput je! Tanda aras duit kita sudah meningkat beribu- ribu juta kali ganda tingginya sekarang nih- 260,000,000,000 ribu juta. Ia bukan untuk dinikmati rakyat, sekadar untuk mencelikkan mata bahawa seseorang boleh dapat ribu- ribu juta dengan begitu mudah...

Bila keluar berita polis busted pengedaran dadah yang berjumlah kira- kira 20juta atau kalau ada sesuatu peruntukan kerajaan sejumlah 60juta ringgit kedengarannya macam sikit sangat tuh!. Bila ada orang kena tangkap kerana terlibat dengan rasuah sebanyak 50 ribu ringgit - rasanya macam tak padan dengan satu keturunan dapat malu...

Sedangkan orang yang dapat hadiah percuma 2.6 bilion hidup dengan mewahnya tanpa segan silu tetap mendapat sanjungan ramai....

Tuesday, December 18, 2018

Macam- Macam Cerita



- Sekarang takde dah orang penting yang menyibuk ke sana ke mari kat dalam kampung,asyik berkurung dalam rumah main dengan anak cucu.Ye lah peruntukan dah takde atau dah berkurangan serupa macam penganggur je Abe Sahak la ni...
Maklumlah kerja lain takde, semata- mata bergantung pada duit dari YB.YB pun tak boleh buat apa dah mmepeh la ni- mana taknya sedap-sedap dok dalam parti kerajaan tiba- tiba pling! jadi pembangkang! Adui!! Dok tepuk dahi memanjang.


- Mek Su beli gelang besar, emas tu..bukan tembaga, bukan suasa,bukan emas saduran , its 22 carat gold meh! Sema pakat dok heran mana Mek Su dapat pitih beli gelang tuh!Sema pakat tuduh Abe Derih jual tanah mak dia....Mek Su pecah rahsia duit dia ambik upah jahit baju selama ni dia kumpul beli gelang tuh! Teringin lama dah, tunggu Abe Derih beli gelang tapi Abe Derih gi beli mesin jahit baru.


- I ghoyak kat me husben ada silent readers dari US dok baca my blog...I kata agaknya budak-budak Malaysia yang belajar kat sana stumbled on my blog. My husben kata maybe my blog under surveillance by CIA! Iyo lah tuuu...hari tu dia kena makan maggie mi sebab I closed down my kitchen for the day..haha...


Wednesday, October 17, 2018

Tambah Lebih Perasa?


Ramai jugak orang kita yang tak menggunakan serbuk perasa dalam makanan sebab takut kesan sampingan seperti rambut cepat beruban, mengalami masalah pernafasan atau menyebabkan alergi dan lain- lain lagi...

Baru- baru ni H bukak cerita dia takut nak makan masakan maknya, setiap kali makan muka naik merah dan badan berpeluh dan pening. Dia ingat pembantu rumah mak dia yang menghantar makanan tu nak mengenakan dia...
Kemudiannya baru dia dapat tahu rupanya bahana serbuk perasa. Patutlah terlebih sedap makanan tu, mungkin maknya terlebih bubuh!

Ramai jugak suri rumah tak mahu menggunakan serbuk perasa, tapi bila beli makanan di kedai tak dapat dielakkan serbuk perasa tu! Bayangkan makan tomyam takde serbuk perasa - ada yang kata macam minum air paip perasa bawang besar dan serai...

Salah seorang anak sahabat baru dapat kerja jadi sous chef  - masa masak lauk kenduri kahwin dalam kawah besar, dia tanya chef nak bubuh banyak mana gula dalam gulai ( ramai yang guna gula mengganti serbuk perasa )
Chef kata gula apa? Tu hah, bubuh ajinomoto.
Banyak mana chef ?
Bubuh dua tiga senduk besar!

Mak ai! Terkejut badak budak tu! Patutlah semua orang puji masakan sedap , malahan nasi pun sedap, makan gitu saja pun boleh!

Tuesday, August 14, 2018

Nak Tergelak!


Makan tengahari di food court, orang tengah ramai, kami duduk di sebelah pasangan muda yang sedang asyik berbual...

Mula-mula tak perasan sangat apa yang dibualkan sebab saya pun berbual-bual kecik jugak..tapi di hujung- hujung telinga terdengar ...
....dia ni bermusim..
....tu lah....pokok limau berulat sepanjang masa tak kira musim pulak

Makin lama makin rancak perbualan mereka, siap bukak google tunjuk gambar, bincang fasal rama-rama dan bagaimana...bila...dan macam- macam lagi yang berkaitan dengannya...

Akhirnya saya buat busy body.....study entomology ke dik?
Tak....suka-suka ...minat..

When we left the table they were still engrossed with conversation..
Saya harap pasangan itu dapat mendalami ilmunya dan mendapat kerjaya yang sesuai dengan minat mereka.





Friday, April 27, 2018

Bergurau Kasar Weh!


Masa kami tinggal di Kucing pertengahan tahun 1990an dulu, kapal terbang Transmile beroperasi sebagai agen pos laju antara Semenanjung dengan Sarawak ( mungkin Sabah juga ). Pada masa yang sama Transmile mengambil penumpang- penumpang sebagai pengangkutan udara alternatif. Jadi ada pilihan naik Mas atau Transmile. Anak-anak yang balik cuti belajar selalu guna Transmile sebab tambangnya jauh lebih murah.

Kawan- kawan selalu melawak...
Habis engko naik Transmile tu penuh surat kat kaki engko...

Bila ada yang mengambil bidang accounting mereka dok buat lawak...
Nanti bila ko keje pakai baju putih seluar hitam dengan necktie, bila engko naik moto necktie engko melayang- layang....haha!

Lawak lawak jugak....Ada tak you guys dapat mesej dari our bestest of friend that is MCMC -dia kirim salam....

.....nak ingatkan kita yang 6 tahun dan 500,000 tu kut...
Iboh plente plente!


Saturday, April 7, 2018

Tukar Bendera Weh!


Kecoh orang kampung ! La ni kita tukar bendera! Pakai bendera PKR pulok doh!
Demo kato takpo weh - bawah satu banner! Kalu tidak fenin kepala Kak Piah nak pilih yang mana satu! Tapi puok demo kato kali ni tak payah naik kapal layar , kapal dah bocor!

Syyyy, Kak Piah.....cakap pelan -pelan jangan buat geger.....takut nanti ada orang gila datang ketuk pintu rumah..

Penjara 6 tahun denda RM 500,000? Mak aiii....Kak Piah mana ada duit nak bayar, duit  1000 pun tak pernah tengok! Pendek kata bodo- bodo je kena sumbat dalam gok ayam. Habih kecut perut warih warah Kak Piah kat kampung...

Keluar pulak amaran: Traitors to Barisan will be revealed after elections - Nation.

Ada pun traitors tu puok demo yang makan dedak......duit ambik pahtu pegi pakoh bendera PKR!

Suku sakat Kak Piah apa pulak? Takde hal! Demo tu susoh-susoh pong dok bayar gst weh!

Saturday, December 16, 2017

Drama Tahun 1960



.....very intriguing...

Masa kecik- kecik dulu banyak jugak tengok perkara yang berlaku dalam masyarakat kampung , tapi masa tu belum faham apa-apa...

Bila Kak Ton naik pelamin pakai gaun putih yang sungguh menawan kami yang nangoi-nangoi dok melenggak di barisan depan. Tengah elok- elok bersanding tiba-tiba Kak Ton terlentok lepas tu menjerit sekuat- kuat hati. Akhirnya Kak Ton di usung masuk ke dalam bilik.

Bila dah tua-tua begini barulah faham cerita disebalik histeria tuh! Rupa-rupanya Kak Ton dah ada jejaka pilihan ( tapi takut nak ghoyak - zaman dulu anak-anak gadis dilarang berboy friend) Sang jejakapulak takdok pitih nok masuk meminang. Bila ada jejaka lain masuk meminang mak ayah Kak Ton terus terima.

Setelah berkahwin beberapa tahun Kak Ton bercerai dengan suaminya dan berkahwin pulak dengan Abang Ji. Baru pecah cerita rupanya selama ni Kak Ton dok bergewe dengan Abang Ji. Perkahwinan kedua itu kekal sehingga ke anak cucu.

Apabila Kak Ton meninggal dunia Abang Ji terus hidup membujang. Baru- baru ni ada ura-ura Abang Ji nak kawin lain tapi anak- anak pulak tak setuju! Anak- anak ni pun satu! Pernah satu masa  dapur Abang Ji naik asap hitam sebab jerang air sampai hangus cerek......kena panggil Bomba padamkan api!
Bagilah bapak kawin, ada jugak orang tolong dia jerang air kat dapur...




Sunday, November 19, 2017

Hantu Yang Paling Berhantu



Masa kecik dulu memang banyak cerita seram , semuanya cerita hantu - ada hantu dapur, hantu kopek, hantu jarang gigi, hantu kum- kum dan lain- lain hantu untuk menakutkan kanak- kanak nakal yang tak dengar cakap. Jenis hantu pun very mild- hanya budak kecik je yang seram. Hantu kopek? Where got seram...hahaha!

Bila dah besar dan dah dewasa barulah mai cerita hantu yang real - p#ntian@k, hantu r%y#  dan lain-lain hantu yang nak sebut pun naik seram jugak!

Banyak pulak cerita orang kena rasuk hantu, kena kerkah dek hantu, dan segala macam jenis hantu yang berhantu! Ianya sungguh sinonim dengan orang Melayu! Yours truly pun rasa seram jugak - kalau ada orang ajak masuk rumah kosong kat tengah hutan pada waktu malam....woooo...

Tapi hantu yang paling HANTU sekali dalam Malaysia ni ialah  hantu yang duit 2.6b masuk dalam akaun peribadi dia ( dia mengaku sendiri! But with a twist lah...Tok Arab bagi kat dia.) pahtu dia dok wat senyaap je hinggalah pecah tembelang! Wat ni lah yang paling seram sekali!!!

Untuk  entry ' Cerita Seram Lagi Menyeramkan' sila  klik di sini

Okay... Meraban dah patutnya Makin lama makin seram  link kat sini ....tapi pegi tempat lain pulak haha!





Naik Kereta Sewa...

  Ada kala dapat kereta sewa yang mini...kereta sempit tapi cukup sejuk, cukup udara... Sekarang ni takde kereta pun takpe atau ada kereta t...