Monday, October 19, 2020

Terkejut Badak Weh!

 

Pagi tadi  F datang hantar barang- barang dapur yang saya pesan, katanya dia beli bahan- bahan basah dulu sebab nak cepat. Petang ni dia baru nak pegi beli barang- barang kering...

Saya nak pegi test covic ni, 2 hari pegi Johor buat keja atas kapal..F beritahu sambil start moto dan terus pergi..

Saya tergamam tak terkata apa...hey...nanti dulu! Test Covic?

Lepas tu saya pun mesej dia...

- Takpelah tak payah beli yang lain-lain tu, lepas dua minggu you datang balik...

Dia tak jawab, mungkin masih atas motosikal lagi...

Kita tengah panic the manic, tengah menggelabah badak - saya wassap dia lagi...

- Ada orang kena covic  atas kapal tu?

No answer meh, so called him bertalu-talu...tak jawab jugak..

Saya pun terus cuci tangan dengan sabun, mandi air panas tahap gaban, sabun seluruh badan banyak- banyak. Semua pakaian rendam dengan sabun penuh satu baldi...

Ya Allah baru subuh tadi aku mohon padaMu supaya dijauhkan aku dan ahli keluargaku dan seluruh rakyat Malaysia dari serangan dan jangkitan Covic-19....

Dalam hati penuh harapan Allah dah kabulkan doaku yang bertalu-talu tu...

Selepas tu F called..

Makcik ...saya belum pegi lagi ke Johor , dua hari lagi baru nak pegi..

Ye ke..makcik dah naik gerun tadi ingat you baru dua hari balik dari Johor....

Mintak maaf buat makcik risau..saya belum lagi pegi

..kapal tu MISC makcik, SOP dia tinggi, saya nak pegi buat keje ni kena buat test covic dan sebagainya dulu, kena ada sijil kesihatan dulu. Saya kena renew lesen berenang saya, kalau tidak tak lulus kerja atas kapal..

Fuh..leganya.......................

Me husben kata, we have problem..dia kurang dengar dan saya pulak orang cakap lain saya saya dengar lain..

Bahaya jugak tu....





No comments:

Fikir Sejenak...

  Bagaimana kalau tiba-tiba terjadi ....Iza zulzilatil ardhu zilzalaha...ketika kita berada di tingkat 44? Pernah tak kita terfikir? Dulu sa...