Tuesday, February 23, 2021

Sepuluh Tahun Kemudian...

Sepuluh tahun dulu DZ announced doktor isytihar dia dah pulih dari penyakit 3 serangkai, dan tak perlu makan ubat kecuali kolesterol, walau pun sudah turun doktor suruh maintain ubat tu. 

Sepuluh tahun kemudian DZ yang sudah pun berumur 80 tahun mulai 2020, hari ini dengan gembiranya memberi tahu saya, darah tinggi takde, gula tinggi pun takde...hanya kolesterol saja sambung ubat walaupun di tahap 5 saja.

DZ orang yang cergas, hari - hari tends to her garden except for rainy days...

Pulak tu takde lah beliau demam ke, selsema ke , batuk ke...Alhamdulillah for her, sentiasa steady....berjalan pun masih tegap takde senget, takde bongkok..Subhanallah! 

( mujurlah orchid shower ni tak banyak songel.,.hidup sendiri besar sendiri )

Saya pun sungguh bersemangat nak ikut macam DZ, hari- hari tengok pokok, siram, gembur, tambah baja...semoga  saya diberi kesihatan yang sama sepertinya InsyaAllah...

Setelah mendapat sakit urat Sciatica selama lebih setahun, kepala lutut saya besar sebelah - mengikut kata NorMashitoh fisioterapist yang merawat saya, muscle kaki saya telah mengecut sikit.

Sekarang ni hari- hari saya menjengah pokok2 dan kena matahari pagi....kaki pun dah kuat, jalan pun dah steady .....Saya harap saya boleh maintain rajin membela pokok...dan tak hangat hangat tahi ayam je...

2 comments:

ngasobahseliman said...

Assalam Sis.....semangat dan istiqamah. Banyakan doa dan bersolawat.......semoga kita jumpa lagi. Aamiin....

Kerabu Jantung said...

Waalaikumussalam Sis, lepas C19 ni kita kena jumpa sekali lagi.
...perbaharui persahabatan kita...

Zaman Kanak-Kanak.....5

  Bila balik Rompin ramai-ramai takde  program lain melainkan pagi nak makan apa, tengah hari makan kat mana, petang minum kat mana, malam m...