Tuesday, May 28, 2024

Satu Pertaruhan...



......bukan berjudi ya.....


Kadang- kadang kita tengok ada drama berebut teman lelaki atau ada yang pegi rabut laki orang..
Tapi bila dah dapat apa kehendak hati ada jugak yang menyesal, ada yang tak puas hati. Tapi ada jugak yang happy ever after...
Macam orang berjudi belum tentu menang kalah...

Seorang wanita yang telah lama mendirikan rumah tangga tiba- tiba suami kawin lain. Sahabat- sahabat dia pun sangat bersimpati dan mereka pun ramai- ramai pergi hendak menenangkan dia. 

- Bagus dia kawin lain biar perempuan tu rasa apa yang saya rasa
- Sebenarnya tiada siapa yang tahu suami saya tu kaki pukul. 

Dia bernekad kalau suami dia cuba pukul dia lagi selepas mendapat punching bag yang baru, dia nak mintak cerai..

Wah! Terkejut badak habis semua orang bila dengar pengakuannya...rahsia keluarga yang tertutup selama ini telah terhambur keluar....

Seorang jiran lama saya pernah komen fasal perempuan muda kawin dengan orang tua. Katanya orang muda kawinlah sesama muda. Tak senang tau kawin dengan orang tua, nanti dia makin tua dan sakit pulak - kena pakai pampers dan tak boleh berjalan - kan ke susah!

Masa tu saya masih muda - terkejut jugak dengar orang tua kena pakai pampers. Belum pernah tahu masalah sebegitu masa tu..

Tapi kalau kawin sesama muda pun dua- dua akan tua bersama - tak tau lagi sapa yang pakai pampers kan?

Yang kelakarnya dok berebut yang handsome, kadang- kadang yang handsome tu belum pun berapa tua dah boroi dan tak kurang juga ada yang dah botak! Lepas tu mula lah gi dok cari gaduh je dengae tok laki...yang dah boroi dan botak tuh!




No comments:

Enam Tahun Dah Pandai...

 ...tiga bahasa.. Pagi tadi saya saya ada temujanji di Hospital Kuala Lumpur. Temujanji pukul 8 pagi, saya sampai pukul 8.15 pagi, sudah ada...