Sunday, August 4, 2024

Masih Berblog?

 

Saya mula berblog pada tahun  2008 apabila anak saya Beautiful Life set up a blog untuk saya, kata dia mak banyak masa free boleh tulis pengalaman mak.

Jadi bila dah dapat blog saya ingat kena berblog in English sebab semua yang ada kat computer tu in English. Lintang pukang buat cerita in English. Rupa- rupanya ada kawan- kawan yang baca - depa suruh saya edit sikit my writings. Tapi saya tak kisah - belasah je..buka cerita lepas tu forget about it!

Lama kelamaan dah rasa ketinggalan zaman sebab orang dah pindah kat instagram, Facebook dan macam-macam lagi...saya pun jadi lemau...tinggalkan saja blog saya.

Baru- baru ni bila buka blog saya tengok  ada jugak orang lalu lalang kat situ...bila tengok list cerita yang orang baca saya pun baca semula apa yang saya tulis. Ada yang saya dah lupa, ada yang saya quite surprised  apa yang saya tulis..

But bear in mind cerita yang saya tulis tu 97% benar . Cerita - cerita itu adalah dari pengalaman sendiri, pengalaman ahli keluarga, kawan- kawan, jiran - jiran dan apa yang diceritakan pada saya..cuma adalah tambah sos tiram dan ajinomoto bagi tambah perisa.......

The rest of 3% tu memang  out of this world punya merapu!


No comments:

Enam Tahun Dah Pandai...

 ...tiga bahasa.. Pagi tadi saya saya ada temujanji di Hospital Kuala Lumpur. Temujanji pukul 8 pagi, saya sampai pukul 8.15 pagi, sudah ada...