Sunday, June 3, 2012

Aloh Lah Weh!





........kita ni kalau ada rezeki lebih sikit jangelah buak kupik!

Kadang-kadang nak tergelak jugak dengan perangai manusia yang berkira sangat aka kedekut tak bertempat.

Ada seorang kawan yang pandai buat telur pindang , dia buat telur pindang untuk menambah pendapatannya. Setiap kali  ada tempahan untuk kenduri kecil atau besar, dia akan buat lebih untuk dijual pada kawan-kawan yang suka makan telur pindang. Setiap kali kami yang ramai-ramai ni  beli 10 biji seorang  -  bagi moral support pada kawan tu.

Percaya atau tidak sipolan yang sorang ni declare - laki dia tak suka makan barang yang dibeli @ makan dari buatan orang lain. Jadi dia pun menarik  tuan telur pindang di bawa ke tepi sikit nak tanya macam mana cara nak buat telur pindang tuh - dia nak buat sendiri telur pindang nak hidang kat laki dia!

Nasihat kami pada sipolan tu beli jelah telur pindang tu, laki engkau bukannya tahu sapa yang buat! Selalunya suami makan je apa yang isteri dia hidang - tak taulah kalau ada tok laki yang fussssssyyy sangat!....tiap kali nak makan tanya sapa masak ni, sapa buat ni atau ni buat ke beli?









5 comments:

Deru Ombak said...

Hahaha.. Wi kawe nok suko dulu. Adeh!

Wok ah.. Jenih tok laki fussy ko.. Bini kedekut hok kuar pitis.. Kekeke..

Telor pinde key mahal.

Adeh.. Sakit perut I gelak.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
whm6840 said...

aduhai.. kalau kena kat saya.... -tak payah makan!

Kerabu Jantung said...

Dear D'Ombak,

Betul tu, oghe kupik memae gitu!

Kerabu Jantung said...

whm,
kalu tok se beli gak ghoyaklah...
jangae dok kato nok wat sedighi - tak padan nak buat telur pindang 2 biji!
kena buat seperiuk besar!