Friday, August 21, 2015

Baliklah Ke Pangkal Jalan!



Bila orang buat bising RM jatuh merudum berbanding USD ramai pulak pencacai kata -
hangpa berniaga import export ke? Ada anak belajar di UK , US?

Maknanya kalau kamu orang biasa takde business besar - besar , anak belajar sekolah pondok je - shut up lah buat apa kepoh-kepoh - takde kena mengena dengan korang pun duit turun ke naik!

Sekarang ni dah ada orang yang nak tukar duit kat Siam , depa dah tak nak terima RM!

Wahai pencacai..terimalah hakikat Bahtera Merdeka tengah dilambung ombak setinggi gunung! Takut nanti kapal terlanggar batu - nakhoda abandon ship , anak kapal yang kelemasan.

Mugo nakhoda kapal boleh hidup mewah 7 keturunan. Maklumlah sekarang ni orang kaya dapat derma, orang susah yang hidup terhimpit!

Jangan dok ghoyaklah kata semua bagus. Apa yang dibaca atas kertas tak semestinya ia adalah realiti masa kini!



2 comments:

ngasobahseliman said...

Hu Hu Hu, mentang-mentang i tak gi luar negara tak perlu tukar duit....maka ikut saje le. Cantik betul saranan itu. Yang ada berjuta tak perlu susah. Anak buah goreng pisang tak ada nak senang.
Tapi Allah ada. Dia maha melihat maha adil. Nanti satu hari akan tahu siapa yang benar. Kita doa semoga ingat bahawa ujian Allah itu berbagai rupa...semoga Allah memelihara kita.

Kerabu Jantung said...


Yang jadi masalah sekarang ialah orang yang mengelilingi Nakhoda Kapal tu yang sanggup berbohong dan putar belit demi mempertahankan perbuatan yang jelas menyalahi undang-undang - masuk duit derma dalam akaun sendiri.
Orang semua dah sedar tapi depa buat-buat tak faham!