Monday, March 20, 2017

Bertemu Semula Di Alam Maya


Orang  pencen dok rajin berwassap dan ada grup 'alumni'! Bertemu semula dengan kawan- kawan lama. Kawan sekolah, semaktab, seuniversiti, sejabatan, semasjid, dan selain- lainnya.....

Ada yang dah jadi  ajk surau atau masjid....tiap- tiap hari forward apa yang diajar ustaz ustazah mereka. Macam- macam pesanan dan pengajaran dari Al Quran  dan AlHadith....Maklumlah dah pencen ramai yang menambah ilmu akhirat..

Ada yang rajin meyampaikan ilmu yang dapat dari kelas pengajian - isinya berkisar tentang poligami dan bagaimana wanita harus redha dan jangan menentang hukum Allah. Makcik-makcik pencen ni pun serabut otak , fasal tajuk poligami malas dah nak dengar. Suami- suami yang berumur 60 tahun ke atas mungkin pasang niat je , nak laksanakan tu agak taklah beriya- iya sangat....kadang- kadang....je...yang menjadinya...

Bila dok mai bab zuhud pulak dikatanya tak zuhud kalau orang pakai kereta besar , seelok-eloknya pakai kereta kecik Viva/Axia supaya tidak membazir...

Akak oiii...kalau orang ada 2.6b tiba-tiba..pling! masuk dalam akaun dia, pakai jet pun masih zuhud lagi! Melainkan dia beli 10 biji kapal terbang dok parking kat belakang rumah dia barulah boleh dikatakan almubazirin...



No comments: