Friday, April 8, 2011

Ewah...Ewah..Ewah............

Seorang isteri mengeluh asyik masaaak aje sejak kahwin sampai umur nak masuk 70 tahun, nak beli lauk kedai suami tak suka, nak ambil tukang masak dia pulak tak percaya dan tak mau makan masakan bibik. Jadi nasihat untuk isteri tadi - iboh komplen bah, mun sik suk ada pembantu rumah!... buat jelah kerja kat dapur tu sorang-sorang!

Ada juga isteri yang terpaksa masak untuk makan tengah hari lain, makan malam pulak masak lain. Suami tak suka makan lauk yang sama dua kali. Kadang-kadang katanya kalau lauk tak sesuai dengan tekak suami dia, langsung tak diusiknya. Sakit hati dia bukan main, buat penat badan aje memasak! Aloh lah tok laki......sedapnya demo buat perangai, mentang-mentang bini baik , membuli binilah kerjenye!

Ada jugak yang tok laki tak boleh makan masakan yang bermalam dan yang dimasuk dalam freezer. Katanya suami dia akan tahu kalau makanan tu dari freezer atau yang dah bermalam, susah nak tipu! Ek eleh, ye ke? yang dia pi makan kat kedai mamak tu, tahu ke dia gulai yang dia order dengan roti canai tu berapa umurnye? It could be 100 years old! jadi janganlah over sangat maa!

Banyaklah pahala kaum wanita yang sabar dan taat pada suami mereka. Ada isteri yang beraya Hindu bila dah tinggal sorang-sorang di rumah, tak gaduh nak fikir masak apa lagi dah. Setakat dia seorang, makan aje apa yang ada!

No comments:

Fikir Sejenak...

  Bagaimana kalau tiba-tiba terjadi ....Iza zulzilatil ardhu zilzalaha...ketika kita berada di tingkat 44? Pernah tak kita terfikir? Dulu sa...