Tuesday, October 1, 2013

Jangan Makan Ubat Hospital?



Ada jugak di kalangan ahli keluarga saya yang tidak percaya pada perubatan moden. Mereka kata ubat -ubatan moden ( ubat hospital ) adalah dadah berkala yang boleh memusnahkan hidup manusia. Kalau  sakit jangan pegi jumpa doktor, nanti tak fasal-fasal doktor kata ada penyakit itu dan ini dan tak fasal-fasal kena makan ubat.

 Bijak lebih chek akak mengalahkan doktor !

Dok makan food supplement yang dijual secara downline dengan menyangka itulah ubat yang terbaik dan tak mendatangkan mudarat . Penyakit dah teruk , nak jalan dah tak larat,- depa masih lagi berkeras tak nakkan ubatan moden. Lebih baik depa minum air jampi ( yang tak murah jugak harganya ), mereka lebih yakin sebab air tak merosakkan tubuh badan dan organ dalaman .Depa kata kalau mereka dah terlalu tenat  atau  dah tak sedarkan diri - kalau orang nak bawak pergi hospital depa dah tak kisah dah , doktor boleh buat apa dia suka ( masuk air, masuk ubat atau masuk darah ke atau nak operate ke! )...sebab dia dah tak boleh mempertahankan diri lagi pada masa tuh!

 Maksudnya jumpa doktor ialah jalan terakhir bagi depa tu!





No comments:

Fikir Sejenak...

  Bagaimana kalau tiba-tiba terjadi ....Iza zulzilatil ardhu zilzalaha...ketika kita berada di tingkat 44? Pernah tak kita terfikir? Dulu sa...