Saturday, August 29, 2009

Adakah anda suami mithali?

Apbila seseorang gadis berkahwin, segala tatacara dan kehidupannya akan berubah.Kadang-kadang kita dapati seseorang itu berubah, jauh berbeza dari zaman gadisnya. Ini bergantung pada cara suami-suami mereka mendidik mereka.

Watak suami pula ada berbagai, ada yang tak pernah beri muka langsung kat bini.Apa bini kata atau nasihat tak akan di terima, malah herdik pulak bini tu, awak apa tau? Wah,wah, depa ingat orang perempuan ni semuanya sengal-sengal, depa aje yang bijak laksana. Kadang -kadang bini tak kuasa nak bergaduh, biar aje laki tu ingat dia terer habis!

Ada pula suami yang buak tok caro ko bini, ikut panda mulah nak buat gapo pong, asal jangan buat serabut kat dia sudahlah. Bini nak duit, bagi aje .( yang kedekut tu, bila bini mintak duit buat-buat tak dengar, bini pun fed up ahh pakailah duit sendirilah, malas nak bertekak ). Akhirnya bini boleh buat apa dia suka dan tak perlukan nasihat atau pandangan suami.

Yang paling baik ialah suami yang gentlemen, yang hormat pada isteri, mendengar pandangan dan teguran isteri.Selalunya isteri yang sebegini sentiasa mendapat perhatian suami. Juga sentiasa menempatkan isteri di sisinya di mana saja dia berada.


No comments:

Fikir Sejenak...

  Bagaimana kalau tiba-tiba terjadi ....Iza zulzilatil ardhu zilzalaha...ketika kita berada di tingkat 44? Pernah tak kita terfikir? Dulu sa...