Tuesday, November 23, 2010

Raye Di Rumbia




Rumbia Resort, Paka terdiri dari 100 buah banglo dan semi-d terletak di sebelah kanan jalan jika kita datang dari Kemaman. Banglo dan semi - d terdiri dari tiga buah bilik tidur, bilik utama katil queen size with bathroom attached dan dua bilik lagi twin beds with shared bathroom .Lengkap dengan living room, dining, kitchen- fridge, cooker, iron dan tv astro. Juga sarapan pagi komplimentari pihak pengurusan bagi para pelanggan.








Setiap rumah dihias dengan hiasan dalaman yang berbeza.






Setelah kenduri daging kurban, kami dibawa naik speed boat menysusur muara sungai Paka hingga ke barzakh antara sungai dan laut. Ajaib kuasa Allah, walaupun muara sungai dan laut bertaut, tapi air sungai tetap tawar dan air laut tetap masin!



The bond between father and daughter




Syariffah ( Mem Sahab ) far back, Rumbia Chef aka kaptan kapal , Kaz, dan Aziz Ibn Ibrahim. Bagi pelanggan Rumbia yang suka bersnokerling, ada pakej ke Pulau Tenggol siap dengan bekalan makanan for day trip.



Pada mulanya drebar nak bawa kami ke Kuala Dungun, oleh kerana hari hujan dan ada ombak kecil, tak jadi nak merentas laut, jadi kami singgah di jeti Paka pekena kopi panas di gerai



Sarapan pagi terakhir kami di Rumbia, roti canai, tosei dan capati dengan kari ikan, dall dan chutney speciality Rumbia breakfast .


My favourite ever, rice porridge with all the condiments










Dan lain-lainnya termasuk makann berat, nasi lemak, mi goring, nasi goring dsbnya




Last but not least, some tips from a successful businessman to ..err........retiree.......

2 comments:

whm6840 said...

he he... i love most the comment of last pix.. and uncle sure looks a happy retiree..

kerabu jantung said...

hahahaha....

Zaman Kanak-Kanak.....5

  Bila balik Rompin ramai-ramai takde  program lain melainkan pagi nak makan apa, tengah hari makan kat mana, petang minum kat mana, malam m...